fbpx

איך לבצע תכנון פרישה בזמנים של מלחמה ואי ודאות?

כמה כסף יהיה לכם בפרישה אם השכר שלכם הוא כ-25 אלף שקל ברוטו, כמה יהיה לכם בשכר אחר, למה כדאי לחלק את הסכום בין קצבה שוטפת למשיכה ועוד

יאיר הקמן, אתר ביזפורטל

2023 היא אחת השנים המורכבות שחווינו עם טלטלות ביטחוניות וכלכליות לא פשוטות. דומה כי האתגרים שהכלכלה הישראלית מתמודדת איתם בחודשים האחרונים, בין היתר עקב גיוס המילואים הרב ואי הוודאות במשק, ילוו אותנו גם בשנה הבאה. אחד החששות המרכזיים שעולים בתקופה הזו הוא שהמלחמה תדרדר את מצבן הכלכלי של משפחות רבות בישראל.

בימים האחרונים, פרסם ארגון "לתת" את דו"ח העוני האלטרנטיבי 2023, במסגרתו חשף תמונה מדאיגה מאוד על המצב הכלכלי במדינה. אחד מהנתונים שבולט במיוחד בדו"ח הוא זה המתייחס לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, לפיו כ-212,324 אזרחים ותיקים חיים בעוני בישראל שהם כ-17.6%, בנוסף, כחמישית מבין המשפחות שבראשן עומד אזרח ותיק מוגדרות כעניות, לפי הביטוח הלאומי.

מערכת ביזפורטל מגייסת – הכשרה למתאימים

המציאות המאתגרת שנוצרה בעקבות מלחמת חרבות ברזל, מעלה עוד יותר את החשיבות של בניית רשת בטחון חזקה וגמישה, שתגן עליכם ועל המשפחה לאחר הפרישה או במקרה בו תתקשו למצוא עבודה תקופה ארוכה. כשאנחנו שומעים על התוכניות של משרד האוצר לקצץ בהטבות המס על קרנות ההשתלמות והפנסיה, אנחנו חייבים לפעול על מנת למקסם את הזכויות המגיעות לנו ולבצע תכנון פרישה טוב יותר. כזה שיאפשר למשפחה לחיות חיי רווחה עם כמה שפחות דאגות כלכליות. במאמר הבא ננסה לסייע לכם להבין איך ניתן לבצע תכנון פרישה מקצועי ומדויק יותר עבורכם.

מהם העקרונות החשובים בהליך תכנון הפרישה?

מיפוי המקורות הכספיים שלכם – כל תכנון הליך פרישה מתחיל בריכוז מסודר של כל אפיקי החיסכון שצברתם במהלך השנים, ביניהם: קרנות הפנסיה וההשתלמות, קופות הגמל, פיקדונות, נכסים שבבעלותכם, ועוד.

בשלב הבא – ניתוח כלל הצרכים העתידיים שלכם תוך לקיחה בחשבון של אתגרים שונים – היכולת לדעת להתאים את הקצבה הדרושה לכם בהתאם למאפיינים האישיים שלכם, תוך התחשבות במספר רב של תרחישי קיצון שונים, היא קריטית. בשלב הזה אתם נדרשים לראיית פני עתיד. סביר להניח שקו המחשבה שילווה אתכם הוא הרצון להישאר ברמת החיים הנוכחית גם בזמן הפרישה. במקביל, חשוב לקחת בחשבון מספר תרחישים שונים, כמו הידרדרות רפואית שלכם או של בן משפחה, עלייה ביוקר המחיה, שחיקת הכסף עקב אינפלציה וגם תוחלת חיים ארוכה.

החשיבות של תזמון הפרישה – במקום הזה מומלץ לתת דגש ל-2 סוגיות מרכזיות:….

קיבוע זכויות – במסגרת תיקון 190 נקבע שאם הגעתם לגיל הזכאות באפשרותכם לבצע הליך של קיבוע זכויות מול רשויות המס, שיאפשר ליהנות מפטור ממס הכנסה…..
משיכת קצבה מוכרת בסביבת אינפלציה גבוהה ….
הימנעו מדחיית משיכת קצבת הפנסיה גם אם המשכת לעבוד לאחר גיל הפרישה…..
החופש לבחור את מסלולי הפרישה בהתאם לאינטרסים שלכם….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: