fbpx

במבחן ארוך הטווח: קרנות ההשתלמות המנייתיות השאירו אבק למסלול הכללי

עשר הקרנות המצטיינות שמשקיעות בנכסי סיכון הניבו בעשור האחרון תשואה ממוצעת של 95.6%, לעומת הקרנות השמרניות יותר, שהניבו 60% בממוצע באותה תקופה. אנליסט מוביל בשני המסלולים עם 135% במסלול המנייתי ו־67.7% במסלול הכללי

אלמוג עזר, אתר כלכליסט

מניות הן נכסי הסיכון האולטימטיביים, אך לאורך זמן הן גם מממשות את הסיכוי. כך עולה מבחינת הנתונים של ענף ההשתלמות בעשור האחרון.
מבדיקת "כלכליסט" עולה כי 10 קרנות ההשתלמות המצטיינות במסלול המנייתי הניבו תשואה ממוצעת של 95.6% בעשר השנים האחרונות, ואילו התשואה הממוצעת של 10 קרנות ההשתלמות המצטיינות במסלול הכללי הניבו תשואה ממוצעת של 60.4%. לשם השוואה מדד ת"א־125 הניב תשואה של 71% בתקופה זו, S&P 500 הניב 168%, נאסד"ק השיג תשואה של 388% ואילו MSCI world הניב 72%.

אנליסט הוא בית ההשקעות המצטיין של העשור בענף ההשתלמות הן במסלול המנייתי והן במסלול הכללי. קרן אנליסט השתלמות מניות, שהניבה 135% בעשר השנים האחרונות מנוהלת על ידי ערן גולדרינג, שלדבריו, "כיום הקרן היא אחת הגדולות במסלול המנייתי, אבל לפני כמה שנים היא היתה קטנה משמעותית מהמתחרות. זה עזר לנו להשיג חופש פעולה ולהשקיע במניות, בארץ ובחו"ל, שקרנות אחרות לא יכלו להשקיע בהן בגלל הגודל. בחרנו במניות האלו וגדלנו איתן". בין היתר גולדרינג מציין את המניות של טלסיס, נובה וקמטק. מנגד, גולדרינג נמנע מהשקעה במניות שהיו קונצנזוס בעבר דוגמת טבע ופריגו.
אולם בתחילת העשור הנוכחי אסטרטגיית ההשקעות השתנתה והושפעה יותר מתהליכי מאקרו. "הבנו שענף הטכנולוגיה בארה"ב הוא יוצר הערך הגדול בשווקים. וזה נכון לכל תקופה היסטורית. לכן הגדלנו חשיפה ונצמדנו למדדים כמו נאסד"ק ו־

עם זאת, גולדרינג מאמין בניהול מניות אקטיבי ולא רק בהיצמדות עיוורת למדדים. "אנחנו לא נבהלים מירידות. 2022 הייתה שנה קשה בשווקים, והיא יצרה הזדמנויות. למשל….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

תמיד כאן לשירותכם: