fbpx
צעיר במחשב

ניוד החיסכון הפנסיוני שווה לכם הון עתק – אז מתי כדאי לנייד?

מי שיעקוב אחרי כספי קרן הפנסיה שלו וידאג להעביר אותם בזמן לגוף שיגבה ממנו פחות דמי ניהול יוכל לחסוך לעצמו הרבה כסף במשך השנים. כך תעשו זאת נכון

כתיבת מומחים , אתר ביזפורטל

לרובנו יש קרן פנסיה או לפחות ביטוח מנהלים ישן, שבדרך כלל שוכבים כאבן ללא הופכין במרתפי חברה כזו או אחרת. כדי להבטיח שתקבלו יותר כסף בפחות דמי ניהול, המומחים של סירה פיננסים ממליצים להיות פרואקטיביים עם החסכונות הפנסיוניים שלכם.

בגיל 42 יוסי גילה לפתע שיש לו ביטוח מנהלים ישן ולא פעיל, שצובר אבק ולא מניב תשואה מספקת. לאחר הגילוי המטלטל הזה – שעלול להשפיע משמעותית על כספי הפנסיה שלו בעתיד – יוסי החליט לנייד את הביטוח לקרן פנסיה חדשה, עם דמי ניהול נמוכים יותר ותשואה גבוהה יותר. תוך חצי שנה מיום הניוד – החיסכון הפנסיוני של יוסי הוסיף לעצמו עשרות אחוזים.

להתעורר לפני שיהיה מאוחר
קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות או כל קופת גמל אחרת – מיועדות לרוב לספק לנו כרית כלכלית נוחה; בין אם זה בפרישה לגמלאות, ובין אם לצרכים אחרים בהווה ובעתיד הקרוב. הבעיה היא שבדרך כלל רובנו לא מודע למצבם או לקיומם של הכספים הללו, שחלקם אף מוגדר "כספים אבודים", וכמה כסף מגיע לנו ביום פקודה.

גם אצל אלו שקצת יותר מודעים לנושא החיסכון הפנסיוני, לא תמיד יש את הידע או את הסבלנות לחפור קצת יותר עמוק. ומדוע צריך לחפור? מכיוון שאם לא נהיה עם אצבע על הדופק, אנו עלולים לגלות שיכולנו לקבל הרבה יותר כסף. למרבה הצער זה בדרך כלל קורה בשלבים מאוחרים מדי בחיים, בהם קשה יותר לחולל שינוי משמעותי במצבנו. אומנם עדיף להתעורר בגיל 20, אבל גם אם נעשה זאת בגיל 40 עדיין יש לנו מספיק זמן כדי לחולל את השינוי הרצוי לטובתנו.

כדי לשפר את החיסכון הפנסיוני שלנו עוד היום, עלינו לבחון 2 נקודות עיקריות…

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

צעיר במחשב
תמיד כאן לשירותכם: