fbpx

ירושה ומתנות לילדים – מתי ואיך להעביר נכסים וכספים לדור הבא עם מינימום מס?

מהם הטעויות שעושים בהעברת נכסים לילדים, איך להעביר דירת מגורים לילדים, האם יש חסכונות שלא מחוייבים במס בעת העברה לילדים?
ככה תחסכו כסף גדול

קורן הרוש , אתר ביזפורטל

הרבה טעויות של הורים שמעבירים נכסים וכספים לדור הבא גורמות לתשלומי מס גבוהים מהנדרש. זה נובע מחוסר ידע, אולי פזיזות וחוסר תכנון. חוסר הידע הזה מביא לשורה של טעויות מיסוי משמעותיות, כאלה שעולות עשרות אלפי שקלים במקרה הטוב ומאות אלפי שקלים במקרה הרע. אותן טעויות מובילות לעתים גם לחוסר היגיון ורציונאליות בהשקעות.

המפתח בשימור הון הוא להשאיר יותר לדור הבא, מבלי לשנות את רמות הסיכון בהשקעות וזה אפשרי. כל זה לצד חינוך פיננסי יסודי של הילדים, כדי שההון לא יתבזבז על הרפתקאות וחוסר ידע.

סוג הטעויות הראשון: פירעון כספים מאפיקים המאפשרים פטור או דחיית מס – חלק מהחוסכים סבור כי יש להוריש את הכספים, אך ורק במזומן. לכן הם מתכוננים לכך תקופה מסוימת מראש, בגילים מבוגרים הם משחררים את הכסף מקרנות השתלמות וקופות גמל, ומעבירים אותו לפיקדונות או לתכניות חיסכון בבנק כאלו או אחרות. מה שהם מפספסים זה שהם למעשה לקחו כסף פטור ממס רווחי הון ליורשים (שהיה בקופת הגמל לדוגמא) והפכו אותו לכסף חייב במס רווחי הון, באותו מכשיר בבנק.

כשמדובר בקרנות השתלמות הטעות היא הרבה יותר משמעותית. כיוון שלא מעט חוסכים ובני משפחתם לא מודעים לכך שכל עוד הם או היורשים שלהם, לא פדו את קרן ההשתלמות היא תמשיך להיות פטורה ממס רווחי הון לדורות הבאים. כלומר, היורשים לא ישלמו מס גם מרגע העברת הבעלות בקופות אליהם. אם ניקח לדוגמא חוסך בן 50, שירש 2 קרנות השתלמות לאחר….
הנושא אולי הכי קריטי, שלפעמים נעלם מתחת לרדאר של רבים, נוגע לכך שחוסכים רבים לא מיידעים את המוטבים באילו מכשירים הם חסכו ומהן האפשרויות במקרה של….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: