fbpx
בטוח לאומי

הכסף בקופה של ביטוח לאומי ייגמר. הפתרונות – העלאת דמי הביטוח או העלאת גיל הפרישה

ביטוח לאומי הוא חברת ביטוח סוציאלית. אנחנו משלמים כל חודש עבור הביטוח ואמורים לקבל בהמשך.

צחי אפרתי, אתר ביזפורטל

הביטוח נובע מערבות הדדית – כולם משלמים לביטוח לאומי אבל עם מדרגות שתלויות בשכר. ככל שאתם מרוויחים יותר כך התשלום גבוה יותר. כולם אמורים להיעזר בו אבל כאן אין החזר שתלוי בתשלום – כולם מקבלים אותו דבר בקרות אירוע מסוים. וכך נוצר מצב שמדובר בעצם כשחושבים על זה במס לשכבות העובדות, היצרניות. האם זה נכון? זה הבסיס של הביטוח הלאומי – מדיניות סוציאלית.

הבעיה שהכסף בקופה נגמר, על פי ההערכות זה יקרה בעוד כ-10-12 שנים, וכבר עכשיו ביטוח לאומי אמור להתכונן לכך. מה האפשרויות ואיך זה ישפיע על התלוש שלכם? עו"ד עמוס רוזנצויג יועץ מיוחד במשרד עורכי הדין ברנע־ג'פה־לנדה ולשעבר היועץ המשפטי הראשי של ביטוח לאומי, אומר בשיחה לביזפורטל שיש פתרונות, אלא שכולן בעצם מבטאים פגיעה בכיס שלנו.

"המשמעות של ביטוח סוציאלי היא שכל אחד משלם לפי יכולתו", אומר רוזנצויג, "המטרה שכל אחד יזכה למינימום כדי לחיות בכבוד. ברגע שמדובר על ערבות הדדית, אז הממשעות היא שהכסף שנכנס אמור להספיק לכסף שיוצא".
איך מתגברים על הגירעון הגדול?
"קודם כל זה צריך להיות בהחלטת ממשלה וצריך לשנות את הכללים שחלים היום. האופציה הראשונה היא להעלות את גיל הפרישה כלומר אנשים יפרשו בגיל יותר מאוחר וימשיכו לשלם דמי ביטוח כי הם ימשיכו להיות בשוק העבודה. במקביל, התקופה שמקבלים קצבות זקנה תתקצר. יש אפשרות שנייה – להעלות את דמי הביטוח. בדיוק כמו חברת ביטוח רגילה שמעלה את הפרמיות.יש אפשרות כמובן שהיא הכי פוגענית זה להחליט שקצבאות מסוימות לא ישולמו…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

בטוח לאומי
תמיד כאן לשירותכם: