fbpx

מה עשתה קרן הפנסיה שלכם בחודש מרץ והאם כדאי לשנות את מסלול ההשקעה?

התשואה הממוצעת בחודש מרץ בקרנות הפנסיה עד גיל 50 היא כ-2.3%-2.1%%. בדומה לתשואה דומה בחודש פברואר. מתחילת השנה התשואה על הקרנות האלו מגיעה למעל 4%. התשואה מיוחסת כמובן לגאות בשווקים כשמדד 35 רחוק ב-2% מהשיא שלו ובוול סטריט נשברים שיאים מדי שבוע.

רוי שיינמן, אתר ביזפורטל

קרנות הפנסיה לגילאי 50 עד 60 עלו בחודש מרץ ב-1.9%-1.7%. הקרנות האלו עם מרכיב נמוך יותר של מניות מהמסלול עד גיל 50. בשלושת החודשים הראשונים התשואה בקרנות האלו הסתכמה ב-3.8%-3.4%. קרנות הפנסיה של חוסכים מעל גיל 60 שם מרכיב המניות נמוך עוד יותר, עלו ב–1.4%-1.1%, בהמשך לתשואה דומה בחודש שעבר כשבסה"כ התשואה הכוללת של הקרנות האלו מתחילת השנה היא כ-2.7%-2.4%.

חוסכים צריכים לבחון האם המסלולים על פי גיל מתאימים להם. המדרגות סיכון האוטומטיות האלו לא מתאימות לכל אחד. למעשה, יש כיום רבים מאוד שמתכוונים ויכולים לעבוד עד גיל מאוחר, שיש להם מקורות הכנסה נוספים, ושהם בפועל לא צריכים להוריד סיכון כבר בגילאי 50.

קרנות הפנסיה מנצחות את קרנות ההשתלמות – אלא אם…
קרנות ההשתלמות הניבו בחודש מרץ ומתחילת השנה תשואות דומות לפנסיה (הרחבה – מה עשו קרנות ההשתלמות בחודש מרץ). אבל, התשואה השנתית הממוצעת בחמש השנים האחרונות בהשתלמות (מסלול כללי) היא כ-5%, בעוד שבפנסיה, הניבו מנהלי ההשקעות תשואה של 8%. מדובר על תשואה עודפת של 3%. הסיבה היא המתנה שמקבלות קרנות הפנסיה מהמדינה – הבטחה לתשואה של….התשואה הזו מספקת כרית ביטחון וכאשר שוק המניות מספק תשואה נמוכה מהתשואה הזו שהיא שקולה כיום לקרוב ל…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: