fbpx

תכנון פרישה : הדור הבא, להבין את המשמעות הכלכלית

הגיל השלישי טומן בתוכו המון שינויים. מעבר לגיל ולבגרות הטובה שבאה עלינו לטובה יחד עם ההנאות מהמשפחה והנכדים אנו מוצאים גם זמן לעצמנו.

אתר www.inn.co.il

זמן איכות זה יכול לשמש לחזור לספסל הלימודים לצורך העשרה, טיולים וספורט או אפילו תחביב חדש. אבל על מנת להינות מהגיל השלישי בצורה מיטבית יש צורך בתכנון הפרישה שלנו. הצד הכלכלי הוא בלתי נפרד מאיכות החיים.

רבים לא יודעים כמה כסף יהיה להם בפרישה וזה מטריד אותם. מאוד. שלב הפרישה טומן בתוכו שינויים מרחיקי לכת, החל מסיום ההעסקה אצל מעסיק שעבדנו שנים ארוכות שמשנה לגמרי את שגרת חיינו והחל מירידה בהכנסה משמעותית ממה שהיינו רגילים להרוויח. שינויים אלו מחייבים חשיבה מוקדמת. כמה מוקדמת? לרוב כ7-10 שנים לפני הפרישה.

תכנון מקדים לפרישה

המון פורשים לעתיד מגיעים אלינו לסוכנות מדדים בהרצליה על מנת לתכנן את הפרישה שלהם שנים לפני שהם פורשים בפועל. פגישות מסוג אלו אנו אוהבים לכנות, "פרישה מדומה" בו אנו מדמים יחד עם הלקוחות את הליך הפרישה, מראים להם באמצעות תוכנות לתכנון פרישה כמה כסף יהיה לטובתם בעת הפרישה בגיל 67, ומה הם האפשרויות העומדות לרשותם. הליך פשוט זה, שמסתיים לרוב בשני מפגשים הוא מאוד אינפומרמטיבי. ראשית, הלקוח לראשונה בחייו מבין לעומק כמה כסף יש לו, מהם האופציות העומדות לרשותו בפרישה, ומה המסלול המיטבי עבורו. פועל יוצא ממהלך זה הוא הפחתת חרדה מתהליך הפרישה. שיש לנו וודאות ואנו מקבלים תמונה אמיתית, כנה לגבי איך תהליך הפרישה הולך להיות, אנחנו מיידית נרגעים. המשוב שאנו מקבלים מלקוחות לאחר הליך הפרישה המדומה הוא מדהים, רבים מציינים כי מעבר לתמונה המקצועית, עצם זה שהסברנו להם מה הולך להיות ושיקפנו את המצב – תרם להרגעת המצב. עכשיו הם מוכנים לפרוש בשקט.

למה לפרוש עם מתכנן פרישה?

אחת מההתלבטויות של פורשים זה האם לפרוש לבד (למלא טפסים ולקבל קצבה מקרן הפנסיה) או לשלם ליועץ פרישה שילווה אותנו עד קבלת הקצבה….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר  INN.CO.IL

 

תמיד כאן לשירותכם: