fbpx
מסדרון בית חולים

מיצוי זכויות רפואיות: איך לממש אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם נאלץ להפסיק לעבוד ולפרנס את עצמו עקב מצבו הבריאותי, כתוצאה ובעקבות מחלקה או תאונה שנסובה לו כתוצאה ממשלח ידו

אתר ישראל היום, בשיתוף עו”ד אולניק לינוי

מצב זה עלול להפוך לקבוע ונצחי, או שהוא יכול להיות זמני, כשלנוכח משך הזמן בו התובע שרוי, כך נגזר גם היקף וסוג הפיצוי שלו הוא זכאי, כפיצוי שנועד למנוע מצבים בהם אדם שנפגע במסגרת עבודתו לא יכול לממן את מחייתו, כאשר קיימים ביטוחים שמטרתם לספק הכנסה מסוימת במידה ומצב כזה קורה – קצבת אי כושר עבודה.

כאמור, האפשרות הראשונה היא קבלת קצבת אי כושר עבודה מהמוסד לביטוח לאומי, והיא מגיעה לכל אזרח במדינה, בהינתן והוכיח התובע כי אינו מסוגל לעבוד או שנפגעה יכולתו להתפרנס במידה משמעותית כתוצאה מפגיעה שנסובה לו במקום עבודתו. האפשרות השנייה היא דרך חברת ביטוח פרטית, כלומר ברכישת ביטוח אובדן כושר עבודה טרם הפגיעה.

כדי להגיע למימוש זכויות רפואיות מלאות במהלך התהליך ובגודל הקצבה חשוב להבין היטב את התהליך ולהיעזר בגורמים ברי סמכא בתחום, כפי שמיד נרחיב ונראה.

הגשת תביעה לאובדן כושר עבודה
תהליך הגשת התביעה יכול להיות מתיש ומסורבל ולכן רצוי מאוד לערב גורם משפטי מוסמך הבקיא בתהליך ומוקדם ככל הניתן. כמו כן, הדבר נכון במיוחד כאשר עוסקים באובדן כושר עבודה, כיוון שגם חברות הביטוח הפרטיות וגם המוסד לביטוח לאומי לא ממהרים לאשר קצבת אובדן כושר עבודה לכל דורש, ולכן חשוב כפליים להיעזר בגורם משפטי שיבצע את התהליך באופן שיבטיח לכם את המקסימום.

בהמשך לכך, כדי להגיש את התביעה לאובדן כושר עבודה יש צורך בהוצאת תעודה רפואית מקופת החולים המעידה על אי הכשירות לעבודה, בצירוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים שתומכים בהיעדר היכולת, כדוגמת נזק גופני או נפשי המונע מהתובע לעסוק במשלח ידו כתוצאה מהתאונה. אליה יש לצרף

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ישראל היום

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: