fbpx

שכירים? 5 תנאי העסקה שלא כדאי לוותר עליהם במשא ומתן עם מקום העבודה

התחלתם לעבוד במקום עבודה חדש או עומדים בפני חידוש חוזה ההעסקה בזה הנוכחי? הנה כל התנאים שכדאי לבקש מהמעסיק, הסעיפים בחוזה שעליהם חשוב להתעכב וכמובן, ההטבות שלא יופיעו בו אך בהחלט מגיעות לכם – ומוטב שתכירו

אתר ישראל היום, בשיתוף אלטשולר שחם

כשרק התחלנו את מסע התעסוקה שלנו, רובינו לא ידע כיצד יש להסתכל על חוזה העבודה, לקרוא את תלוש שכר או אילו תנאי העסקה מומלץ לבקש. בעבודה השנייה או השלישית, כבר היינו מנוסים יותר.
עם זאת, בעידן שבו הכל משתנה במהירות, כדאי מאוד להגיע מוכנים אל מול המעסיק הפוטנציאלי, כדי לוודא שאתם ממקסמים את ההטבות והתנאים שתוכלו לקבל. דוגמה טובה לכך היא תקופת הקורונה אשר הדגישה את הכוח שיש לעובדים שכירים בקביעת תנאי העסקתם: ישנו מחסור של עובדים מוכשרים, חברות נלחמות על מועמדים פוטנציאליים והדרך להגיע לעובדים הטובים ביותר עוברת בתלוש השכר, כמו גם בהטבות הנלוות אליו.

אז מהם אם כן הסעיפים שמוטב להתעכב עליהם, אילו הטבות ותוספות ניתן לקבל מהמעסיק בתחילת הדרך וגם תוך כדי תקופת ההעסקה והאם לכל עובד מגיעים תנאים שונים? ריכזנו עבורכם 5 תנאי העסקה שכדאי להכיר ולדרוש מהמעסיק, המעודכנים לעולם העבודה הנוכחי.

הפרשות לקרנות ההשתלמות והפנסיה
בדקו האם המעסיק מפריש את המקסימום האפשרי לקרן ההשתלמות שלכם. אמנם על פי חוק אינו מחויב לעשות זאת (אלא אם הדבר מוסדר בהסכם קיבוצי) אך בהחלט מוטב להתעקש על כך שכן. קרנות השתלמות הן מכשיר חיסכון חשוב במיוחד, לשכירים ועצמאים כאחד. הכספים המופקדים בקרן צוברים תשואה ומצטברים, וניתן למשוך אותם בפטור ממס רווחי הון מדי 6 שנים, עם הפיכתה לנזילה. ההטבה ניתנת עד תקרת הפקדה שנתית ועבור רוב השכירים, מפקיד העובד 2.5% מהשכר ואילו המעסיק, 7.5% מתקרת שכר חודשי של 15,712 שקל.
בעוד שזהו אפיק חיסכון אטרקטיבי במיוחד, כדאי לוודא שהמעסיק פתח עבורכם קרן השתלמות וכי הוא אכן מביא אתכם לתקרת ההפקדה, כדי למצות אותה עד תום.
באותו האופן, דרך תלוש המשכורת שלכם מופרש סכום לקרן פנסיה. בדקו כי גם במקרה זה,……

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ישראל היום

 

תמיד כאן לשירותכם: