fbpx
מסדרון בית חולים

ביטוח אובדן כושר עבודה – לבדוק היטב

מעל שני מיליון ישראלים משלמים מדי חודש דמי ביטוח עבור כיסוי-אובדן כושר עבודה. בעוד הם מצפים שמשכורתם תובטח, אם יחלו או יפצעו, בתי המשפט קובעים בשטח אחרת ובכך מרוקנים את הביטוח מתוכן וגורמים לנו לאבד אלפי שקלים בשנה

אתר ישראל היום, בשיתוף עו"ד צור פרץ

“הכיסוי הביטוחי הפופולרי מסוג אובדן כושר עבודה, הוא סוג של פיקציה”. עו”ד צור פרץ, שמשרדו סבג-פרץ ושות’, מתמחה בתחום הנזיקין ובדיני ביטוח, טוען כי אנו משלמים מאות שקלים בחודש עבור כיסוי המוטל בספק גדול.
עו”ד צור פרץ: “אין לי ברירה אלא לקבוע כך לאור ההתנסות שלי בתביעות סביב הכיסוי הביטוחי הזה בבתי המשפט. כיסוי זה נפוץ מאוד בענף ביטוחי חיים והוא יקר מאוד. מעל שני מיליון ישראלים משלמים מאות שקלים בחודש על מנת לרכוש כיסוי ביטוחי זה, על מנת שיגן עליהם במקרה של תאונה, מחלה או פציעה ויאפשר להם להתפרנס כרגיל.
אבל העובדות בשטח מראות שהכיסוי רחוק מלתת את התשובות

יש מקרים שבהם הכיסוי יכול להיות הוא כללי ולא מקצועי, עניין שמייטיב מאד עם חברת הביטוח. במקרה זה, כמעט בלתי אפשרי שהמבוטח יקבל תגמולי ביטוח לעתיד למעט מקרים קיצוניים.

במקרה שכזה – הנטל להוכיח מצב של אובדן כושר עבודה הוא כבד יותר. האדם שתובע יצטרך להוכיח שלא רק שאינו יכול להמשיך לעבוד במקצועו הספציפי, אלא שאינו יכול לעבוד בשום מקצוע שניסיונו, השכלתו ומקצועו מאפשרים לו. מה שמוגדר בפוליסה כ”עיסוק סביר אחר” (הלכת חסון מפרטת מהו בדיוק עיסוק סביר אחר ואיך בוחנים את הסוגייה). אם כך, מדוע בית המשפט אינו דואג לפיצוי המבוטח עד לגיל 67?

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ישראל היום

 

מסדרון בית חולים
תמיד כאן לשירותכם: