fbpx

מהם דמי הניהול האמיתיים בפנסיה ואיך תוכלו להפחית אותם?

4 גופים מחזיקים ב-80% משוק הפנסיה, וגורפים את רוב דמי הניהול בשוק – 1.8 מיליארד שקל בשנה. מה צריך לעשות כדי להגיע לפנסיה עם קצבה סבירה, ולמה צריך לעקוב אחרי הפנסיה למרות שהיא חיסכון לטווח ארוך?

נתנאל אריאל, אתר ביזפורטל

הפנסיה שלכם היא הנכס הגדול שלכם אחרי הדירה. אתם חוסכים כבר מיום העבודה הראשון ועד שתפרשו ואתם אמורים בפרישה ליהנות מקצבה חודשית שתספק לכם ביטחון כלכלי. יש כמה בעיות עם ההנחה הזו – ראשית, היא לא נכונה. רוב הציבור לא מקבל פנסיה מספקת, אם כי, מאז שיש חובה להפריש לפנסיה (מאז שנת 2008) המצב השתנה לטובה. שנית – יש יותר מדי טעויות שאנחנו עושים שמקשות על הקצבה בפנסיה לצמוח.
כדי שהפנסיה תהיה אופטימלית – ואנחנו לא מחדשים – צריך לחסוך והרבה (בשיעור גבוה מהשכר). כלל האצבע אומר שבשביל הכנסה קבועה בפנסיה של 10,000 שקל, צריך לצבור בה 2 מיליון שקל. בנוסף, צריך לעקוב אחרי הפנסיה – על התמהיל של הפנסיה (האם הוא מתאים לגילכם) גם על התשואות של הגוף המנהל וגם על דמי הניהול. צריך להפנים שדמי הניהול הם קריטיים ובלי לטפל בהם – התשואה נפגעת בצורה משמעותית. יש להם את האפקט של הריבית דריבית, הבדל של 0.3% בדמי הניהול השנתיים שקול לפער של 10%-20% בפנסיה בסוף הדרך.
אז במיוחד עכשיו שהתשואות העתידיות הצפויות נמוכות, על רקע ריבית נמוכה ותשואה אפקטיבית נמוכה באגרות החוב, זה הזמן לבדוק ולהתמקח על דמי הניהול (תוכלו לקרוא איך עושים את זה – כאן). או לבדוק חלופה – יש היום פנסיות ברירות מחדל שמאפשרות לכם דמי ניהול נמוכים וחשוב להדגיש – אתם קובעים איפה לחסוך. גם אם במקום העבודה מפנים אתכם לסוכן ביטוח ש"מוכר" לכם פנסיה מסוימת, אתם יכולים להגיד – "לא. אנחנו רוצים את קרן הפנסיה הזו". אתם גם צריכים לזכור שבמקרים רבים לסוכן הביטוח, יועץ ביטוח, משווק ביטוח, יש אינטרס שהוא לא בהכרח האינטרס שלכם…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

תמיד כאן לשירותכם: