fbpx
תחום הסיעוד - אם ובת

יוצאים לפנסיה? לפניך הדברים שחשוב לדעת

האם המהלך של הכנסת להפחתת דמי הניהול הוא מהלך טוב? בהחלט. אבל זה ממש לא אומר שצריך להסתפק בזה. הנה עוד דברים שחשוב לדעת. וגם – האם עדיף לפרוש עם קרן פנסיה או ביטוח מנהלים?

נדב טסלר, אתר ביזפורטל

לאחרונה התבשרנו כי ועדת הכספים של הכנסת אישרה את הוזלת דמי הניהול של הפורשים מקרנות הפנסיה החדשות. המשמעות של אישור ההצעה היא כי קצבת הזקנה של הפורשים החל מחודש פברואר 2022 צפויה לגדול ב-2%.
עד כה פורשים מקרנות הפנסיה החדשות היו משלמים דמי ניהול בפרישה בגובה 0.5% בעקבות החלטת ועדת הכספים דמי הניהול של הפורשים יעמדו על 0.3%.

ההחלטה הזאת היא רק השלב הראשון בתהליך היציאה לפנסיה. תהליך שבו הפורש נדרש לקבל החלטות קשות לגבי מסלול הפרישה והמוצר הפנסיוני ממנו הוא מתכנן לפרוש.
מאיזה מוצר נצא לפנסיה? קרן פנסיה או ביטוח מנהלים
ישנם שני מוצרים פנסיונים שניתן לקבל מהם קצבה, קרן פנסיה חדשה וביטוח מנהלים. במועד היציאה לפנסיה על הפורש להחליט מאיזה מוצר הוא מעוניין לפרוש. גם אם חסכתם כל השנים בביטוח מנהלים עדיין באפשרותכם להעביר את הכספים אל קרן הפנסיה ולפרוש ממנה ולהיפך. גם פורש ימצא שתנאי תקנון קרן הפנסיה אינם מתאימים עבורו יוכל להעביר את הכספים אל ביטוח המנהלים ולפרוש ממנו.
בין השיקולים שעל הפורש שבוחר להעביר את הכספים מביטוח המנהלים אל קרן הפנסיה לקחת בחשבון הם מועד ההצטרפות לפוליסה, מסלול הפרישה שכוללת הפוליסה, גובה מקדם ההמרה ומצבו המשפחתי.

למה כדאי לפרוש מקרן הפנסיה ולא מביטוח המנהלים?

תחום הסיעוד - אם ובת
תמיד כאן לשירותכם: