fbpx
מבוגרים על אופנוע

איך יראו החיים כשתזדקנו: קרנות הפנסיה מגייסות את המציאות המדומה

גופים פיננסיים מבקשים לגייס את הטכנולוגיה המתקדמת של המציאות המדומה כדי להילחם באדישות של הצעירים, ולעודד אותם לחסוך לפנסיה

נדב פלדמן, אתר דה מרקר

מגיל צעיר מחנכים אותנו לחסוך לפנסיה. מסבירים לנו שאנחנו חייבים לשמור מספיק כסף לחלק האחרון של חיינו – לחיים שאחרי הפרישה משוק העבודה, לשנים שבהן כבר לא נוכל להמשיך להיות יצרניים כפי שהיינו. לא מדובר רק בעניין של חינוך, אלא חובה ממש: הממשלה מחייבת אותנו להפריש לקרן הפנסיה בכל חודש, ומאפשרת לנו לבחור בין מסלולים שונים בעמלות שונות.

למרות החשיבות העצומה של הנושא לחיינו והפוטנציאל לחסוך הרבה יותר כסף לאורך השנים עם בחירת מסלול נכון, רוב האנשים אדישים לנושא הפנסיה. והם נשארים אדישים גם כשקרן הפנסיה שלהם מפסידה כסף בשנה לא מוצלחת, או אם העמלה שלהם לא זולה במיוחד, ולעתים גם כשהם מגלים שהם יכלו בדיעבד לחסוך יותר.

אנשים אדישים לפנסיה בעיקר משום שזה נראה כל כך רחוק – קל וחומר עבור אנשים בני 20, 30 ואפילו 40. כשאנחנו צעירים ועוד לא הגענו למחצית השנייה של חיינו, הרבה יותר קל להדחיק את העתיד הרחוק והעגום. בה בעת, הרבה יותר קשה לנו להשקיע זמן ומאמץ כעת כדי לדאוג למה שיהיה לנו עוד הרבה שנים.
חלקנו גם מעדיף להתכחש לעצם הרעיון שנזדקן. אבל גם לאלו שמבינים שעלינו להישיר מבט כבר היום אל הזיקנה – אל הקמטים, ההליכה הכפופה, השיער המלבין, המחלות והתרופות – אנחנו לא מסוגלים לדמיין איך באמת נחיה בעוד כמה וכמה עשורים – איך ייראו החיים שלנו עם הסכום שנקציב לנו בפרישה.

– פרסומת –

אבל כעת, גופים פיננסיים מבקשים לגייס את הטכנולוגיה המתקדמת של המציאות המדומה, כדי לאפשר לנו לראות את עצמנו בשנות הזיקנה וכך לגרום לנו לחסוך יותר למען העתיד…

הרעיון התחיל במחקר מדעי. ב-2016 פיתח צוות מדענים מאוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה, חוויית מציאות מדומה, שאיפשרה לאנשים להביט ב"מראת הזדקנות" באמצעות קסדת VR ולראות את האני העתידי שלהם בגיל 65. תוצאות המחקר הראו שהמשתתפים הקצו לרוב פי שניים יותר כסף לחשבון חיסכון פנסיה היפותטי לאחר המפגש המדומיין עם עצמם בגיל הפרישה.

"אתה מתחיל להבין – איך ארגיש אם לא יהיה לי מספיק כסף בזקנה שלי…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר דה מרקר

 

מבוגרים על אופנוע
תמיד כאן לשירותכם: