fbpx

השוואה בינלאומית בין 44 מערכות פנסיה בעולם – איפה ישראל?

מערכת הפנסיה הישראלית שמרה על מעמדה כאחת מארבע המדינות עם מערכות פנסיה הטובות בעולם לפי מדד העורך השוואה בינלאומית
בין 44 מערכות פנסיה בעולם

אדם כהן, אתר FUNDER.CO.IL

מרסר ומכון CFA פרסמו את תוצאות מדד הפנסיה העולמי השנתי ה-14 במספר של מרסר ואיגוד CFA. ישראל, שנכללת במדד זו השנה השלישית, שמרה על מקומה בצמרת העולמית ודורגה במקום הרביעי – עם דירוג כולל +B וניקוד משופר בהשוואה לשנה שעברה, זו השנה השנייה ברצף. שלוש המדינות היחידות במדד עם דרוג כולל A הן איסלנד, שדורגה שוב במקום הראשון, והולנד ודנמרק במקום השני והשלישי בהתאמה.
מדד MCGPI של מרסר ואיגוד CFA הינו תוצר של מחקר עולמי מקיף על איכות 44 מערכות פנסיה בעולם המשרתות כשני שלישים (%65) מאוכלוסיית העולם. המחקר משווה בין המערכות, מצביע על חולשות בכל מערכת, ומציע תחומים שבהם ניתן לבצע רפורמות כדי להבטיח לגמלאים פנסיה הולמת ובת-קיימא.
הדירוג הגבוה של ישראל נתמך על ידי סביבה רגולטורית חזקה ומערכת פנסיה המבוססת על גופים פיננסיים מוסדיים עם חובת הפקדה של מעסיקים ומועסקים כאחד.
פיונה דנסייר, מובילת תחום ההשקעות והפנסיה ב AMEA במרסר העולמית, התייחסה לתוצאות וציינה כי "על אף רוח נגדית בדמות רמות אינפלציה גבוהות בעולם, ריביות עולות ואי וודאות גוברת בכלכלה העולמית, הניקוד של ישראל….
שיפור נוסף במערכת הפנסיה בישראל מחייב הגדלת סכום הפנסיה לעובדים עם רמת הכנסה נמוכה כדי לאפשר להם רמת מחייה סבירה. בעתיד ישפיעו על מערכת הפנסיה בישראל העלאת גיל הפרישה לנשים וביטול הנפקת האג"ח המיועדות, שיתרום לעלייה ב…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הבתכה באתר FUNDER.CO.IL

תמיד כאן לשירותכם: