fbpx

יוצאים לפנסיה? קבלו 8 טיפים חשובים לפני פרישה לגמלאות

בתהליך תכנון הפרישה יש לקבל לא מעט החלטות שחלקן בלתי הפיכות ויכולות להשפיע על איכות חיינו ולחסוך לנו הרבה כסף. האם לדחות את התחלת משיכת הקצבה? האם להמשיך לעבוד ולקבל פנסיה ומהם שיקולי המס? כלכליסט ריכז עבורכם מספר עצות שיעזרו לכם להתכונן לקראת היום המיוחל

ליטל דוברוביצקי, כלכליסט

פרישה לגמלאות משפיעה כל כל מעגלי החיים, וכמובן גם על המישור הפיננסי. "החל מהפרישה כבר לא תעמוד לרשותכם ההכנסה הקבועה מהעבודה, וההכנסות יתבססו על הקצבה הפנסיונית ועל חסכונות ונכסים אחרים", אומרת ענת עברי, סמנכ"לית תכנון פרישה ופנסיה בקבוצת קלי.
לדבריה, "תכנון הפרישה מקבל משנה חשיבות עקב השינויים שחלו בחסכונות הפנסיוניים בשנים האחרונות. ראשית, עקב סביבת הריבית הנמוכה החסכונות בקרנות הפנסיה, קופות הגמל לחיסכון, ביטוחי המנהלים וכדומה, כבר אינם מביאים תשואות גבוהות כפי שהיה בעבר".

בנוסף, יוקר המחייה עולה בשיעור גבוה יותר, והמשמעות היא שיש פחות כסף באופן יחסי. כמו כן, עקב העלייה המבורכת בתוחלת החיים אנשים חיים הרבה יותר שנים אחרי הפרישה, מה שאומר שהכספים צריכים להספיק ליותר זמן. ומעבר לכך, גם רמת החיים עלתה ועמה ההוצאות הממוצעות של אנשים, גם לאחר פרישה, בין אם מדובר בהוצאות על צרכים רפואיים, מתנות לנכדים, סיוע ברכישת דירה לילדים וכן הלאה.
אז מה צריך לדעת לקראת הפרישה? כלכליסט ריכז עבורכם טיפים חשובים באמצעות ענת עברי, סמנכ"לית תכנון פרישה ופנסיה בקבוצת קלי.
בידקו מה מגיע לכם מהמעסיק
יש לקרוא בחוזה העבודה או בהסכם הקיבוצי את התנאים להם אתם זכאים בעת הפרישה. סוגי מענקים שיכולים להית בעת הפרישה: פדיון ימי מחלה, השלמה לפיצויים שצברתם בתוכניות, מענק הסתגלות, מענק הודעה מוקדמת, מענק פרישה מיוחד וכד'. מענקים אלו צריכים להיכלל בריכוז הזכויות שעומדות לרשותכם בעת הפרישה על מנת למקסם את הטבות המס שהנכם זכאים.
לכמה כסף נזדקק?
במילים אחרות, מה ההכנסה הנדרשת למשפחה לאחר הפרישה: אחת השאלות הראשונות שאנו צריכים לשאול את עצמנו כאשר אנחנו מבצעים תכנון פיננסי היא מה הסכום החודשי שאנו כמשפחה מוציאים. הדרך הטובה לבדוק זאת זה…..

כמה פנסיה ומהיכן?
בטרם יציאה לפנסיה יש לקבל החלטה מאיזה כספים לקבל פנסיה ואיזה כספים להשאיר למימוש בעת הצורך בדרך של….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר כלכליסט

 

תמיד כאן לשירותכם: