fbpx
מיואש מול מחשב

איפה להשקיע ב-2023? יותר אג"ח קונצרני, לא לחשוש ממניות

אביבית מנה קליל, מנכ"לית אופנהיימר, בוועידת ההשקעות של ישראל מספקת 5 המלצות על מניות ספציפיות; רבקה אלגריסי יפה, בנק הפועלים: "האינפלציה עשויה להאיץ בחצי השנה הקרובה, אנחנו בעד מניות פארמה"; כרמל קני, ילין לפידות – יותר אג"ח קונצרני, על חשבון ממשלתי ומזומן"

איציק יצחקי, אתר ביזפורטל

בפאנל – איפה להשקיע ב-2023 בוועידת ההשקעות של ישראל, אמרה רבקה אלגריסי יפה, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר, בנק הפועלים: "ראינו הבוקר נתונים מסין, שנמצאת היום בנקודת זמן שבה היינו לפני שנה – הסרת מגבלות הקורונה. זה יכול לייצר ביקושים ולהאיץ אינפלציה. נראה את זה לקראת המחצית השנייה של השנה. לגבי החודשים הקרובים, יש פערי בציפיות – המשקיעים יותר אופטימיים מהבנק המרכזי. אני הולכת עם הפד כי בסוף לצעדים שלו תהיה השפעה מהותית. בחלק השני של השנה נראה דעיכה של האינפלציה".
אביבית מנה קליל, מנכ"לית משותפת אופנהיימר: "אני רוצה להפריד בין השוק הריאלי לשוק ההון, שני שווקים שונים לגמרי. אנחנו מייצגים את שוק ההון, שמקדים את השוק הריאלי. מטבע הדברים, שוק ההון שואף לאופטימיות. כל אינדיקטור שמעיד על ריסון או בלימה, מקבל מיד תגובה חיובית משוק ההון. אם נראה סימנים ריאליים בעוד חצי שנה אז שוק ההון יקדים את זה. השוק פחות בפאניקה כעת"
כשנשאלה מה מניות הערך המומלצות היום ענתה: "אמדוקס, טבע, ורינט, איתוראן ופריון שבשל העלייה המשמעותית בה, היא כבר פחות אטרקטיבית".

כרמל קני, מנהל השקעות ראשי, קופות גמל, ילין לפידות: "המניות ירדו ב-2022 אבל גם שוקי האג"ח, כשנותנים תשואה יותר בריאה כמו עכשיו יש מוטיבציה ללכת על אג"ח. גם הממשלתי, בעיקר הקונצרני. ביחס סיכון-סיכוי כן צריך להכניס את האג"ח לתיק הנכסים. אצלנו הגדלנו באג"ח קונצרני, גם על חשבון ממשלתי ומזומן. בעבר עלות החזקת מזומן הייתה נמוכה, היה נכון לשמור בצד. היום נכון להשקיע אותו במה שנותן ריבית, בעיקר אג"ח קונצרני. גם האג"ח הממשלתי היה כמעט שווה מזומן בתקופה מסוימת. כמובן שזה מגדיל סיכון בתיק, אבל בתקופה הזאת – שווה לקחת אותו".

אביבית מנה קליל הוסיפה: "אני מסכימה עם כרמל שצריך להיות בשוק. צריך להחזיק את המדדים. קשה לגייס כספים ואשראי, המימון הוא גבוה. אני חושבת שזה הזמן להעביר את ההשקעות, אבל להגדיל סקטורים כמו בנקאות, אנרגיה, תקשורת ועוד. יש בהם הרבה מזומן, חלוקת דיבידנד. זה מה שנכון לשנה הקרובה – היוקרה תרד מעולם הטכנולוגיה ותעבור לעולם מניות הערך
ד"ר אדם רויטר, יו"ר חיסונים פיננסים, אני מגיע מעולם המטבעות, רק 30 שנה, ואומר: אם הוול סטריט עולה, הדולר…..

 

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

 

מיואש מול מחשב
תמיד כאן לשירותכם: