fbpx

כמה עמלה לוקח לכם סוכן הביטוח? באוצר רוצים שתדעו

חלק מהבעיות בתחום היא שאין לכם מושג למה הסוכן שלכם ממליץ על חברת ביטוח אחת ולא אחרת וגם כמה כסף הוא מקבל ממנה על זה. האם עכשיו זה ישתנה ומה עוד מתכננים באוצר כדי לנסות לשנות את המשוואה?

נתנאל אריאל , אתר ביזפורטל

כחלק מחוק ההסדרים מקדם משרד האוצר שתי המלצות מעניינות בקשר לסוכני הביטוח. על פי הצעת החוק, הסוכנים יצטרכו להגיד כמה עמלה הם לוקחים מהלקוחות שלהם. כיום, אתם לא באמת יודעים מדוע בעצם סוכן הביטוח שיווק לכם דווקא חברת ביטוח אחת ולא אחרת, האם יש לו קשר עסקי איתם (ברור שיש) וכמה עמלת תיווך הוא גוזר עליכם באמצע. כל שלושה מתוך ארבעה אנשים פותחים חיסכון פנסיוני דרך סוכן – כלומר הציבור לא יודע להתעסק עם זה לבד (למרות שהיום אתם יכולים להצטרף ישירות בקלות לקרנות הפנסיה ברירת מחדל).
נכון, לא מדובר בסכומי עתק עבור כל אדם בודד אבל מדובר בהרבה מאוד כסף במצטבר – 9.5 מיליארד שקל בשנת 2021, כך על פי רשות שוק ההון. בהחלט הרבה כסף. סוכנים צריכים להביא הרבה לקוחות כדי לקבל עליהם כסף, אבל סוכן ביטוח זה כמו 'טייס אוטומטי' – הם מצרפים את הלקוחות לחברה ומשם זה שגר ושכח. הם ממשיכים לקבל את העמלה שלהם כל עוד הלקוח לא עבר לסוכן אחר. חברות הביטוח כמובן משתפות עם זה פעולה כאשר אם אתם מתקשרים אליהן ורוצים לבצע פעולה כלשהי הם תמיד יגידו לכם 'תפנו לסוכן'. למעשה, הסוכנים הם שדרה משמעותית מאוד של חברות הביטוח ובתי ההשקעות.

בעולם אידיאלי כמובן שאין סיבה לסוכן להעדיף חברה אחת על פני אחרת. הוא אמור להציע לציבור את החברה שתיתן את דמי הניהול הנמוכים ביותר, ואולי גם את זו שהביצועים שלה טובים – כי את דמי הניהול אתם יודעים ויש לכם שליטה על זה, אבל אף אחד לא יודע מראש מי החברה שתשיג תשואה גבוהה יותר בהמשך.
בפועל, זה לא עובד כך. הסוכנים משווקים את החברות שיש להם איתן קשרי גומלין – אלה שהם יקבלו מהם את העמלות הגבוהות ביותר. כך, בשנים האחרונות משווקים לציבור ביטוחי מנהלים למרות שהמומחים אומרים לכם שמדובר במוצר נחות מקרן פנסיה בכמעט כל קטגוריה, ומנגד – עם דמי ניהול גבוהים יותר.
הסוכנים מקבלים היום מגופי הביטוח שתי עמלות….
אז מה מתכננים כעת באוצר????

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: