fbpx

ירידה חדה ברכישת ביטוח חבות מעבידים

ירידה בשיעור של 13% במספר העסקים בישראל שרכשו במהלך שנת 2022 ביטוח חבות מעבידים. כך עולה מסקירה של פורום הנזיקין: "עסקים יכולים לפשוט רגל בגלל זה"

דוד רוזנטל, אתר וואלה!

ביטוח חובת מעבידים, או בשמו הנוסף – אחריות מעסיקים, תכליתו להעניק כיסוי לבעל העסק במצבים בהם מוגשות כנגדו תביעות נזיקין על ידי מי מבין עובדיו. תביעות אלה עלולות להיות מוגשות בתרחישים שונים, ובעיקר בעקבות פגיעה פיזית בעבודה (בדרך כלל תאונה), רשלנות של המעסיק או מחלת מקצוע אשר הוכח שנגרמה במהלך העבודה ובעקבות העבודה. למעשה, קיימים שורה של חוקים וחובות הנוגעות למחויבות המעביד לבטיחות ובטחון כלל העובדים. כמו כן, עליו לעמוד בשורת נהלי בטיחות על פי תקנים המוסדרים בחוק.

כאשר מתרחשת תאונת עבודה, עשוי העובד להגיש תביעה משפטית כנגד המעביד בדרישת פיצויים כנגד מידת הנזק הגופני אשר נגרם לו. באחריות בית המשפט לבדוק את הנסיבות ואת התנהלות המעביד ולקבוע האם עמד באופן מוחלט בכל תקני ונהלי הבטיחות הקבועים בחוק לצורך מניעת התרחשותה של התאונה. במידה ובית המשפט קובע כי קיים דופי בהתנהלותו של המעביד ובשל אי עמידה בנהלי הבטיחות הקבועים בחוק נגרמה למי מהעובדים פגיעה גופנית, יחויב המעביד להעניק פיצוי לעובדים בגין התאונה וכידוע, מדובר בפיצויים בסכומים גבוהים מא
בפורום הנזיקין מציינים כי לעיתים קרובות, ביטוח המעבידים נרכש כחלק מפוליסת ביטוח בית עסק אך ישנם לא מעט מצבים ומקרים, בהם נדרש המעסיק לרכוש ביטוח בנפרד. ודוגמאות למעסיקים שניצלו בעור שיניהם לאחר שרכשו פוליסה כזו – לא חסר…..

בשנת 2020 דווח על לא פחות מ – 8,500 תאונות עבודה, שחלקן (לא צוין השיעור) נגרמו בשל רשלנות המעסיק. גם אם נניח לצורך העניין כי מדובר על שיעור נמוך של 20%, עדיין, מדובר על נזקים בהיקף של מאות מיליוני שקלים אותם יידרשו המעסיקים לשלם מכיסם, ככל שלא הצטיידו בביטוח חבות מעבידים…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר וואלה!

 

תמיד כאן לשירותכם: