fbpx

להרוויח חצי מיליון בכמה פעולות פשוטות

גם בתקופה כלכלית מאתגרת, ניתן לחסוך סכומים גדולים מאוד בעזרת כמה פעולות פשוטות, וזאת בלי לפגוע באיכות החיים.

אתר inn.co.il , בשיתוף 'בידיים טובות

"בנק לאומי מסכם את שנת 2022 עם רווח שיא של 7.7 מיליארד שקל, לעומת 6 מיליארד שקל בסוף 2021".

מהיכן הבנקים עושים את ההון הזה? התשובה תלויה, בין היתר, בחוסר הידע שלנו בתחום הפיננסי.

כדי להמחיש זאת, נספר סיפור אמיתי על משפחת טל (השם בדוי), שנמצאת במינוס של 15,000 ₪ בבנק, ומשלמת על כך ריבית של 13%. מצד שני, במשפחת טל יודעים שחשוב לחסוך, ולכן המשפחה מפקידה מידי חודש 500 שקלים לתוכנית חיסכון בבנק. עד היום הצטבר בתוכנית סכום של 20,000 ₪, עליו היא מקבלת תשואה של 2% לשנה.

אם נשים לב, הבנק מלווה למעשה למשפחת טל את הכסף שלה עצמה, ובדרך גם גוזר רווח שמן מאוד. עד כמה שהסיפור נשמע אבסורדי, מדובר בסיפורן של משפחות רבות מאוד בישראל. פקיד הבנק יכול לשכנע אותנו עד כמה כדאי לנו לחסוך, אבל הוא לא תמיד טורח להסביר לנו את הצד השני של המטבע. והתוצאה? ראו במשפט הפותח את הכתבה…

בתחום הפנסיה – פעם בשנה לשבת עם יועץ פנסיוני ולבדוק אם יש דברים שניתן לשפר בתנאי השוק הנוכחיים – מעבר מסלול, חברה, התמקחות על דמי ניהול וכיו"ב. חשוב שהיועץ יהיה יועץ בלתי תלוי, ולא מטעם הגוף שמנהל את הפנסיה.
נניח לדוגמה שאנחנו עובדים 30 שעות בשבוע (כ-1500 שעות בשנה) ומרוויחים על כך 120 אלף ₪ משכורת שנתית. נניח גם שיש לנו חצי מיליון ₪ בקרנות הפנסיה, ואנו משלמים עליהם 3% דמי ניהול בשנה. אם נצליח להוריד את דמי הניהול ל1% – המשמעות היא חיסכון של 10 אלף ₪ בשנה….

בתחום הביטוח – לפעמים יש תשלומים מיותרים של…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר INN.CO.IL

 

 

תמיד כאן לשירותכם: