fbpx
אם מבוגרת ובת

שופט: חובות של בת 63 לא יכוסו ע"י הפנסיה שלה

מנהלת משרד עורכי דין שפוטרה בקורונה הסתבכה כלכלית ועברה לגור עם אימה הקשישה. הנאמן ביקש לממש את כספי הפנסיה שלה, אך נדחה בבית המשפט

עו"ד אייזיק סטולוב, אתר YNET

כספי פיצויים הצבורים בקופות גמל של חייבת בת 63 הנושקת לפנסיה לא ימומשו לטובת סילוק חובותיה העומדים על כ-180 אלף שקל – כך קבע לאחרונה בית משפט השלום בתל אביב. השופט ליאור גלברד דחה את בקשת הנאמן בהליך חדלות הפירעון ונימק זאת ברצון להבטיח לחייבת קיום בכבוד בזקנתה.
לפני הקורונה עבדה החייבת 22 שנה כמנהלת משרד עורכי דין ופוטרה אחרי פרוץ המגפה. היא לקחה הלוואות לצורכי מחיה שוטפים אבל התקשתה להחזירן. כיום היא מתגוררת אצל אימה שבשנות ה-80 לחייה ביישוב בשרון, כשלטענתה היא נמצאת במלחמת הישרדות יומיומית.
בדצמבר אשתקד ניתן בעניינה צו לשיקום כלכלי, שבמסגרתו הוסכם שהיא תשלם על חשבון החוב 54 אלף שקל ב-36 תשלומים. בהמשך ביקש הנאמן מבית המשפט לממש 100 אלף שקל מתוך כ-588 אלף שקל הצבורים לחייבת בקופות הפנסיה שלה, לטובת פירעון החוב.
בתגובה טענה החייבת שמימוש כספי הפיצויים יקטין את הפנסיה החודשית שלה באופן משמעותי שלא יאפשר לה ביטחון סוציאלי מינימלי. לטענתה אין לה עוד הרבה שנים לעבוד והיא זקוקה לפנסיה כדי לחיות בכבוד לעת זקנה.
השופט גלברד תרגם את בקשת הנאמן למספרים וקבע שקבלתה תגרום ל….

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר YNET

אם מבוגרת ובת
תמיד כאן לשירותכם: