fbpx

הרווח של סוכני הביטוח – מעל 2.5 מיליארד שקל משיווק והפצה של מוצרי חיסכון לטווח ארוך

חברות הביטוח המסורתיות הפכו מאז רפורמת בכר לפני כ-20 שנה לחברות ביטוח ופיננסים ובמקביל סוכני הביטוח המסורתיים הפכו לסוכני ביטוח ופיננסים. סוכן ביטוח "מודרני" מציע לכם שורה של מוצרים פיננסיים לרבות פנסיה, פוליסות ביטוח, גמל והשתלמות.

אדיר בן עמי, אתר ביזפורטל

בפועל, סוכני הביטוח הם הדומיננטיים ביותר ביצירת שינויים בתיק החיסכון שלכם לטווח ארוך. הם אחראים על הפקדות בעשרות מיליארדים בשנה והעברות בין גופים בסכום דומה. גם אם נהיה שמרניים (מאוד) ונעריך שהם אחראים על הפקדות והעברות ב-100 מיליארד שקל – הרי שמדובר על החלק הארי של השינויים (יצירות ופדיונות) בשוק החיסכון לטווח ארוך, כשהם למעשה שולטים בהעברות מקופה לקופה מקרן השתלמות לקרן השתלמות.

סוכני הביטוח בהעברות שלהן מגוף לגוף בעצם יכולים לשנות את מפת מנהלי הכספים בגמל ובהשתלמות ואת ההכנסות והרווחים של הגופים. הגופים המנהלים בגמל ובפנסיה גובים דמי ניהול כוללים בסדר גודל של 5-6 מיליארד שקל ובחיסכון ארוך הטווח בכלל לרבות פנסיה מדובר בסדר גודל של 10-12 מיליארד שקל ומכאן אפשר להבין עד כמה השוק גדול ועד כמה השחקנים שמזיזים את הכספים ובמקביל משפיעים על הכנסות הגופים האלו – חשובים לתעשייה הפיננסית.

2.5 מיליארד שקל לסוכנים
על פי בדיקת ביזפורטל מעל 2.5 מיליארד שקל משולמים בשנה לסוכני ביטוח ומתכננים פיננסים כעמלות. הגופים המנהלים מתגמלים את הסוכנים בשני סוגים של עמלות – עמלות היקף ועמלות שוטפות-נפרעים. בעולם הגמל וההשתלמות על כל סכום שסוכן הביטוח הביא לגוף המוסדי הוא מתחלק איתו בדמי הניהול, כשלרוב הוא מקבל….
בנוסף, יש יעדי היקף שכל גוף מוסדי מגדיר כשבגדול מקבל הסוכן על כל מיליון שקל שהביא לבית עמלת היקף של כמה אחוזים טובים. זה יכול להיות בין…..

 

לחץ כאן לקריאת המשך הכתבה באתר ביזפורטל

תמיד כאן לשירותכם: